Att bli vuxen

Efter att min väckarklocka har terroriserat mig i två timmar släpar jag mig äntligen upp,
mina planer för dagen är inte så högtravande men snabbt kommer rastlösheten i kapp mig.
Jag måste, måste, måste göra något.

Tre lediga dagar i rad och all tid äter upp mig inifrån,
jag måste aktivera mig, få tiden att gå, fylla den med något meningsfullt.

Efter att ha blivit telefonattackerad av ett försäkringsbolag inser jag att det är dags nu,
att ta det första riktigt vuxna steget,
hemförsäkring.
Jag ger mig in i en djungel av fackliga termer och hemsidor som mest liknar en riktigt avancerad katt-och-råtta-lek.
Det första jag gör är att utesluta bolaget som ringde och störde mig mitt i frukosten,
där fick ni.
Det räcker inte med att jag argt avvisade den stackars kvinnan.
Nej, hämnden är ljuv.

Till mitt förtret visar det sig att det bolaget med bäst villkor är samma bolag som mamma har.
Så gick det med den lösgörelseprossecen.

Efter ett telefonsamtal på fem minuter var det löst,
mitt lösöre blev "värderat" till en miljon (eller så var det den lägsta gränsen de hade för att hjälpa kunden)
och försäkringskostnaden dras automatiskt varje månad.

Nu är det bara val av elbolag, adressändring och beställning av GP kvar.

Hjälp.

Nu skall jag nog hitta på något riktigt icke vuxet att göra.

Kommentarer
Postat av: Micke

Disneyfilmer! Fungerar sjukt bra faktiskt.

2008-09-15 @ 17:11:59
URL: http://lagercrantz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0