Yoga och det stora äpplet

I kväll ska jag ge mig på något så pass avancerat som yoga.
Eftersom jag känner mig själv och min ickebefintliga smidighet,
vet jag att det hela kommer sluta i en skrattframkallande hög
där ben och armar är en enda enhet, en enda boll.

Utöver konstiga träningslekar funderar jag på att dra med min man på bio,
lite omväxling i vardagen ni vet.

Sen försöker jag konstruera en mental lista, ännu en gång.
I dag handlar det om New York.
Jag vet vad jag måste göra:
Frihetsgudinnan, Broadway, Ground Zero, Empire State Building,
Central Park, äta ett äpple, Chinatown, gosspelkonsert i Harlem,
5th Avenue, frukost på Tiffanys, kaffe (nåja) på Starbucks,
shopping, åka högst upp i en skyskrapa...

Problemet är att det är så mycket saker som jag måste göra
att jag inte kommer hinna göra det jag är bäst på,
nämligen vandra runt planlöst.

Men det är okej med mig, för jag skall till New York.


Kommentarer
Postat av: Maria Manzana

jag gillar det där med att äta äpple är med på måste-listan :D

2008-10-20 @ 12:53:10
Postat av: Therese

Maria Manzana: Man kan inte åka till det stora äpplet utan att äta ett äpple. Det trodde jag att du av alla människor skulle förstå! :P

2008-10-20 @ 13:45:31
URL: http://tussilagos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0