Min kompis IBS är tillbaka

Det är lite konstigt med IBS egentligen.
Mer säsongs- och humörsbetonad sjukdom får man nog leta länge efter.
Fast i mitt fall kanske det är så at tden blir säsongsbunden
på grund av alla blandade känslor som oftast kommer när hösten knackar på.

Har spenderat den senaste timmen på en stol,
vaggandes, med benen mot magen, likt en psykiskt sjuk.
Nu, flera liter vatten och några tabletter senare börjar det så smått släppa.

Jag har inte haft något riktigt "anfall" eller vad man skall kalla det sen innan Spanien,
det är klart att jag har haft ont och så.
Men inte så här.
Jag borde ha misstänkt att det var på väg.
En bekant känsla spökade i helgen när jag fick i mig några droppar alkohol.
Och en hel del stress och samvetskval i dag.
Toppat med ett litet bråk med min syster.

Där har ni nog receptet.

Nu ska jag försöka sminka mig lite snabbt så jag inte skrämer slag på min stackars pojkvän,
det vankas nämligen bio.
Skall bli mysigt!

Förresten, det kan alltid vara värre:
www.jagefrisk.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0