Grahamsmjöl

Jag vaknade första gången till ljudet av att Byggare Bob ramlade in genom brevlådan.
Vilken brevbärare delar ut post halv tio?
Nästa gång vaknade jag av att mormor ringde mig och bara ville prata lite.
Tredje gången som jag slog upp ögonen idag var när Michaela ringde.

Man ska inte sluta jobba 24, vara hemma först 1.10 och sen fastna i en bok i några timmar.
Världen har inget överseende för sånt.

Även mamma har ringt mig idag:

M: Vad gör du?
T: Scones.
M: Du gör scones? Du har bott i din lägenhet i tre veckor och har seriöst saker hemma för att göra scones?!
T: Ja, men det behövs bara grahamsmjöl, vetemjöl, bakpulver, margarin och mjölk.
M: Men du har väl bara handlat en gång sen du flyttade dit?
T: Ja.
M: Och du undrade varför det blev sex papperspåsar??! Du köpte grahammjöl. Första gången du handlade. Grahamsmjöl.
T: Är det något konstigt med det?
M: Inte alls. Inte det minsta.

Kommentarer
Postat av: andrea

mih, det handlade jag oxå när jagf flyttade till lysekil...

2008-11-21 @ 14:12:18
URL: http://bubbelspray.blogg.se/
Postat av: Therese

Andrea: Det är bara för att grahamsmjöl är bra. Tur att vi iaf är två som har insett detta!

2008-11-21 @ 14:17:01
URL: http://tussilagos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0