Fel val, rätt val

Som en slags kompensation för utgången i valet i Sverige för två år sedan,
kunde amerikanerna se till att välja rätt person.
Han har mer karisma än vad Reinfeldt och hans gäng har tillsammans.

Det är dags för en förändring i det stora landet långt borta
och den förändringen verkar komma nu.

Som vi har väntat.
Vem hade trott att amerikanerna skulle rösta igenom något sådant?

Jag dissade valvakan efter någon timme men fick min beskärda del av uppdatering ändå.
Live från New York.
En rad sms genom hela natten berättade hur det gick och vid fem kom segerropet.
Någon timma efter fick jag veta att:

Alltså det här är galet. Jag är på Times Square och folket goes crazy.
Ljudnivån är på tretusen decibel, trafiken är avstannad, alla dansar.
Galet!

Efter det avstannade rapporteringen och for all I know festas det nog fortfarande.

Om två dagar åker jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0