Min mors far och min fars döttrar

Min pappa fick mig att sätta gråten i halsen i dag,
bokstavligt talat.
I dag var dagen då min morfars dödsannons skulle in i GP.
Den vi hade skrivit ihop var jag beredd på,
jag hade varit med när vi skrev den och det var jag som hittade dikten.
Den kom inte som någon känslomässigchock eftersom exakt samma annons redan hänger på kylen.
Ända skillnaden att nu var den i tidningen.

Något som jag däremot inte var beredd på var:


Mina döttrars morfar


Tage Andersson

Tack för allt
Janne

Allting prytt med en fotboll högst upp.
En så enkel men rörande gest.
Dessutom visste min far att jag och Veronica var lite besvikna
för att vi inte hade råd att sätta in en helt egen annons.
I bland är han lite söt, min pappa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0