Julens efterspel

Jag och en vän lyckades skramla i hop tjugoåtta ynkliga kronor
och kunde därför förse oss med varsin banankaka på Java.

- Studenter?
- Öhm, jaa.. Eller bara mänskliga.

Det senaste dygnets konstanta regnande har, förvånande nog, inte berört mig det minsta.
(Sen att jag har jobbat en hel del har inte med saken att göra.)
Det känns som om det är rätt, att allt är som det skall.
När jag ska somna på kvällen ligger jag och myser till regndropparnas tickande mot fönsterbrädan.
På så sätt är jag lite udda.
Jag kan absolut inte besöka John Blunds värld om någon av mina stackars grannar skulle lyssna på musik,
om ett barn gråter eller om tvn är på.
Om någon däremot snarkar eller om det regnar utanför vyssas jag sakta till söms.
Utan större problem.

Och sova är något jag behöver just nu,
så för mig får det gärna regna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0