Jag har en plan

Hemma på min gata i stan där avlöser dödsfallen varandra.
Riktigt så illa är det kanske inte,
men det är ju inte mindre än att man reagerar när man hör att våran gamla idrottslärare har dött.
Lille Göran, som envisades med att gå i träskor, knästrumpor, shorts, stickad tröja och scarf.
Vilket väder det än var.
Vilken årstid det än var.

Göran som cyklade från Danmark och Hönö för att kunna undervisa på Bräckeskolan,
Göran som såg till att vi alla, efter mycket om och men, fick minst G i idrott.
Han kan inte ha varit långt över femtio.

Nu till lite roligare nyheter.
Vi har fixat boende till Spanien för de tre första veckorna,
de tär inte alls många dagar kvar
och jag har blivit lovad ett heltidsarbete när jag väl kommer hem!

Ni läste rätt. Heltid. Med början i mitten av augusti eller möjligen början av september.
Planen för hösten är alltså att läsa matte D och istället för att läsa en annan kurs med,
som var tanken från början, skall jag jobba.
Jag kände att jag behövde en paus för att tänka efter lite.
Om man då har i åtanke att jag kommer flytta hemifrån i början av september så känns det ganska smart att ha ett jobb.
Vidare innebär min plan att jag söker in till lärarhögskolan till våran 2009
och att jag då skall börja plugga på riktigt igen.
Efter att bara ha slöpluggat lite på hösten.
(I och för sig kanske jag har en del tentor från spanska grundkurs 1 att göra,
men det får vi se hur det blir med det.)

Det känns bra att ha en plan.
Något att kunna bryta från.
För vem vet hur det egentligen blir?
Det är ju bara en plan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0