I bland så

Fredagen blev riktigt lyckad,
Rockbaren med ett snabbt grattis till Simon som nästan fyllde år.
Efter det hamnade vi lite lagom otippat på Golden Days,
men det kanske kan vara kul tänkte vi.

Och visst, konstig musik, konstiga människor men billig dricka
gjorde att kvällen fick ett lite annorlunda utseende.

Vi träffade efterpubertala män som trodde att de var tuffa för att de låg i lumpen.

Vi pratade bort en hel kväll utan att veta hur det gick till

Det blev ingen dans,
men jag träffade min pappa i stan.
Han betalade en taxi hem och när jag hade landat i hallen
kom min övriga familj in genom dörren.
Klockan fyra snubblade jag i säng,
men ett löfte om att tentan vips skulle byta tid.

När mamma knackade på dörren,
efter sex timmars sömn konstaterade jag att tentan inte hade flyttat på sig.
Det kändes snarare tvärt om.
Sju minuter innan jag skulle gå stod jag fortfarande i duschen,
men jag hann.
I bland tackar jag gudarna för att 31:ans chaufförer inte kan klockan.

Jag tror att tentan kan ha gått okej,
det var mest standardsaker som jag har kunnat sen sexan.
Däremot blev det nog en del konstiga exempelmeningar från min sida.

Jag ramlade ur skrivsalen med et omättligt habegär efter en stor hamburgare med pommes.
Detta var ett beslut som min syster uppskattade något enormt,
eftersom det resulterade i att hon fick äta upp ett halvt meal när jag inte orkade mer.

Buss till min andra syster med lovord som
"Therese, du är snäll. Du får följa med hem till min kompis Nova. Hon har ett jättefint rum."
och blöta pizzapussar från Liam.
De somnade båda två i mitt knä, med varsin liten hand kring mina fingrar.
Och jag tänkte:
I bland krävs det lite för att livet skall vara bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0