Check

Fonologitentan är, äntligen, inskickad.
Nu hoppas jag slippa tänka på allofoner, dentala frikativer och prosodi på ett tag.
På ett bra tag.

Och när jag nästan är inne på ämnet,
jag klarade tentan i allmän gramamtik.
Jag kammade hem ett G och med tanke på att jag hade öppnat boken två gånger
(på vagnen på väg till och från stan)
så är jag väldigt nöjd med resultatet.
Om vi sedan lägger till faktumet att jag kom hem runt fyra på natten
innan provet skulle göras och att jag i princip somnade under tentan så:
Jag är så jävla bra!

Jag passar på att publicera ett litet tack till min gamla svensklärare Lena
som i högstadiet lärde mig allt jag i dag vet om grammatik
(och de tär faktiskt en del om jag får lov att skryta).
Det var Lena som fick mig intresserad av språkets uppbyggnad
och det var Lena som såg till att jag klarade hennes sjukligt svåra prov med endast tre fel.
Så: tack Lena.

Nu var det gjort och jag kan få klaga lite över Andreas skräckinjagande katt
som kommer äta upp mig så fort jag överger datorn.

Kommentarer
Postat av: weronica

hoppas du får en bra dag. :)

2008-02-22 @ 12:30:46
URL: http://hedvaalls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0