Allt som återstår är lite aska och en drink

Precis som jag misstänkte,
inte en tår till förmån för urnan.
Kändes lagom surrealistiskt att min kusin faktiskt stod och höll morfar i famnen.
Allt som återstår av hans kropp ryms i en vas.
Som vi placerade i ett hål i marken.
Morfars aska är i ett hål i marken.
Min morfar är i ett 40 x 40 cm stort hål i marken.
Som vaktmästaren väntade på att få fylla igen.
För att kunna gå hem för helgen.

Jag skrattade och log,
för min morfar är inte där i.
Det händer inte.

Nu är jag på väg att bli ganska askalas
och jag har tenta i morgon.
Bra planering.
Men, vem bryr sig egentligen?

Kommentarer
Postat av: Micke

Livet är så mycket mer än en tenta. Så planering är överskattat.

Och jag är med på vad du menar. Mina föräldrar vill bli utströdda. Det känns så konstigt med urnor (och det känns ännu konstigare att prata med sina föräldrar om sådant). Tycker inte riktigt om idén med urnor.

2008-02-16 @ 01:12:20
URL: http://lagercrantz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0