Tro rätt, tro fel

Jag har kommit på en fördel med mitt diskmönster!
(Att inte diska förän man verkligen behöver.
Antingen för att det inte finns mer plat för smutsig disk,
eller för att det rena porslinet är slut.)

I takt med att jag betar mig igenom diskberget Herbert,
hinner det första jag diskade att torka!

I dag har jag morgonfikat med Lena,
varit på systemet,
hittat en Michaela och tagit med henne hem,
tittat på gamla bilder och lyssnat på Dia Psalma.
När fröken kommer tillbaka från sin rökpaus
(tror ni jag ska få en köksfläkt i julklapp eller?)
ska vi baka muffins och sen kommer mamma, Lenny och Sandra hit.

I kväll blir det mys med mannen framför Greys.

Och på tal om män,
vad är egentligen grejen med dem?
I går fick jag skuts hem, igen.
Av en annan man, en mer vänlig sådan dock.

I: Har inte din mamma och pappa sagt till dig att du inte ska åka bil med främlingar?
T: Jo....
I: ....
T: Har inte din mamma och pappa sagt till dig att du inte ska åka bil med främlingar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0