Sanningsdan

Nostalgi och någon slags överdriven optimism blandat med vissa tankevågor
verkar vara vinterns melodi
och vad kan man göra mer än att tralla med?

Jag fingrar på mina fina fotoalbum från Indiska
och undrar över vem som faktiskt jobbar med att komma på alla konstiga namn på saker.
Någon stans sitter det ju någon i denna stund och döper ett stackars nagellack till smooky strawberries
eller en matta till rutan.
vi får väl hoppas att de har bra lön och inte för höga krav på ett omväxlande jobb.

Idag är dagen då jag engentligen vill stanna hemma,
lyssna på Säkert! på högsta volym och snacka skit med Ronja.
(Ja, fåglar både lyssnar och svarar)
Men i stället skall vi leka sociala på jobbet
och ingen är väl egentligen mer rädd än vad jag är.

Så i någon tillfällig flykt fortsätter jag att fingra på mina fotoalbum
och undra över konstiga namn.

Jag slipper i alla fall spela pingis,
så jag ska nog överleva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0