Ostämd julstämning

Sofia satte på någon konstig julmix som mest går ut på att
Carola och Christer Sjöberg ordbajsar om snö, frälsning och Jesus.
Allt komplett med små skrikande barnröster i bakgrunden.

Sedan gick hon till jobbet.
(Sofia alltså)
Så nu sitter jag här och tittar argt på cd-spelaren och försöker döda musiken med blicken.
Utan större framgång.

Man skulle ju kunna tycka att jag bara skulle kunna resa på mig och stänga av skiten.
Men det skulle ju faktiskt betyda en smärre kraftanstängning,
så det blir inget med det.

Om en liten stund skall jag gå till jobbet,
höra vad min chef tycker om hur jag har komponerat ihop våra scheman,
jobba ungefär tre timmar
och sen möta upp resten av "gänget" på stationen.
Där ska de vara grabbiga och dricka öl i lunchrummet,
sedan skall vi ut och äta och efter det eventuellt ut på någon krog.
Jag och fem killar.
Varav tre är över femtio.
Det blir nog bra ska ni se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0