Duktig flicka!

Bland alla tvättade kläder,
dammsugare, moppar och diskberg
har jag tagit mig tid att känna efter
och fundera.

Inte för att jag kommer fram till så mycket,
men det är alltid bra att reda ut saker och ting.

I dag är det jobbdag och nu håller vi alla tummarna att en viss X inte kommer in i kväll.
i går ramlade han in vid tio och stannade till stängning,
för att sedan köra hem mig.
Jag slits mellan att bara smälla till honom,
springa, skrika och argumentera.
Men för att behålla jobbet så är det bara att foga sig
och komma med lagom svar på tal,
samtidigt som man försöker göra klart vad som gäller.

Nu ska jag skriva önskelista,
laga ostsås med rökt kalkon i och duscha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0