Tillkännagivande

Förlåt för att jag ramlar och faller ibland,
för att jag inte finns här just i den sekunden du vill.
Det är ganska många saker som gör att allt inte är så lätt just nu,
min mage talar sitt tydliga språk.
Mnorh-mnorh-mnorh.

Jag vet inte, ni vet inte.
Allra minst vet ni.
Jag försökrer,
men idag är en sån dag då man bara behöver rå om sig själv.

För att inte uppslukas av min säng och andra konstigheter åker jag till Veronica.
För hon vet vad det handlar om.
Hennes mage talar också sitt tydliga språk.
Mnorh-mnorh-mnorh.

Jag behöver nog lite godis.

(När du känner att luften blir för tung för mig att andas,
tack för att du håller dig vaken.
När du märker att mina tårar inte hittar vägen ut,

tack för att du drar mig tätt intill dig och låter dem blandas.
När jag inte vet hur jag skall handskas med den ena eller andra saken,
tack för att du sakta men säkert löser upp min knut.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0