Rödluvan i modern tappning

Jag vaknade mitt i en väldigt konstig dröm,
jag har en tendens att drömma sådana.
Är jag helt plötsligt är en hermafrodit
så kan jag i nästa scen vara på Nordpolen för att undersöka isen.
De senaste nätterna har jag varit siamesisk tvilling,
kunnat läsa andras tankar och kunnat dansa tango.
I natt drömde jag att jag tog studenten igen,
men det var bara gäster som jag inte tyckte om på min mottagning.

Så när jag vaknade i morse trodde jag att jag precis hade tagit studenten
och väntade mig nästan att få se hela kalassällskapet sittandes runt min säng.

Förutom detta var det första jag kom att tänka på att jag inte har något fungerande regnställ.
Tänk om det regnar i morgon när vi skall rida på islandshästar?
Jag har tillbringat hela morgonen med att leta igenom lägenheten efter ett par hela regnbyxor.
Jag har fyra stycken regnjackor,
men alla tillhörande byxor har gått ett sorligt öde till mötes på diverse olika festivaler.
Jag har ett par festivalregnbyxor, men de är knappt hela mellan hålen.
Tillslut hittade jag ett komplett illrött regnställ,
blir nog mycket vackert.
Dessutom visade det sig att mitt röda paraply faktiskt levde,
så nu blir jag Rödluvans okända tvilling.

Tycker fortfarande att det skall bli läskigt att åka till dem,
men jag börjar inse att jag inte direkt kan rymma.
Det går nog bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0