Tidigare utspel och lyxmåndag

Ni får ursäkta mig för mitt tidigare utspel,
men livet blir faktiskt inte lättare om man förstorar varje liten detalj till ett livsavgörande steg.
Man behöver inte må dåligt över allting,
men sen kan man ju självklart inte vara sprudlande glad för allt heller.
Men ibland går det lite väl långt.

Hur som helst.
I dag står skolk på schemat.
Jag struntar i att gå på mina två föreläsningar och jobbar i åtta timmar istället.
I bland väger pengar tyngre.

Likväl är jag sjukt nyfiken på hur det gick på min tenta,
jag hoppas innerligt att Jacob svarar på mitt mail om det.

Jag måste bara få berätta om i måndags.
Vid ett möter jag upp Sofia för en promenad,
vi gör varm choklad och köper varsin bulle.
Med en massa socker på.

Efter en timma sätter vi oss i hamnen,
skållar våra tungor på chokladen och får socker innanför tröjan.
Sedan bestämmer vi oss för att gå upp till vår gamla högstadieskola,
vi hälsar på Ulrika och vaktmästaren.
Sen kommer Öjetoft och tror att vi är bästa kompisar.
Om vi säger så här, det var vi inte.
Tillslut hittar vi vår gamla favoritlärare, Lotta.
Vi pratar med henne i över en timma och bestämmer oss sedan för att gå hem för att äta.

Det blir potatisgratäng, rotsakspytt, portvinsås och anka.
Vi går och köper en påse chips, Cola och drinkmix för våra sista slantar.
Det var "vem vill bli miljonär"-spel, CSI, rom & Coladrinkar, skum film (Jumanji?) och ostbricka.
Sedan somnade vi under samma duntäcke med en varm katt vid våra fötter.

Ibland är livet rätt trevligt.

P.S. Till er som undrar varför jag inte svarar på era sms:
det är dagarna innan jag får lön,
jag har 5,68 kronor på kontot och 0,56 öre på mobilen.
Det kostar mer än så att skicka sms till er som inte har Comviq.
Så det så. D.S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0