Bio på prov

Abrupt uppvaknande vid tjugo över sex.

"Har klockan ringt en gång eller två?"
"Två..."
"Åååååh".

Det var dags för högskoleprovet,
på okänd ort (nåja, Grönsakstorget) och
med endast några blyertspennor som bästa vän.
Mitt prov blev förlagt på Pedagogen
och jag konstaterade snabbt att skall man läsa på Universitetet
så är Humanistens lokaler mysigare.

Fem stressiga block
och självklart var det den engelska delen som var två gånger.
Men de valde ut den osm jag kände att det gick bäst på,
så lite nöjd får man väl vara trots allt.
Efter en snabbrättning på studera.nu
visade det sig att jag hade cirkus åttiofyra rätt.
Använder de sig av samma poängskalor som alla tidigare år blir det ungefär 1,3
och det kan man väl känna sig ganska nöjd med efter att endast ha gjort provet en gång.
Sen kommer det säkert visa sig att de inte alls använder samma skala och jag istället hamnar på 0,6'så man ska inte ropa hej och så vidare...

Efter provet skulle jag på bio med Oliver, tre år, och och min lillasyster, lite fler år.
Det var små toaletter, mörkt i taket,
vindruvor, bilar, festisar, män med snus, vågor, 
stora tvapparater och tjejer med flätor.
Det måste vara underbart att gå på bio för första gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0