Solens fläckar

Jag är sämst på att ringa när jag säger att jag ska det,
att svara på sms,
svara på mail,
öppna dörren för främlingar
eller att ens svara i telefonen när den ringer.
Jag är helt enkelt urkass på det.
Och jag är rädd att min omgivning kommer tröttna snart.

Jag börjar tro att jag är socialt missanpassad.
Eller så är jag bara väldigt tankspridd och ofokuserad.
Men det kanske går hand i hand?

Min oförmåga att svara på sms, mail och telefonsamtal
har kanske med min tankspriddhet att göra,
men när tankspriddheten går ut över sociala faktorer
så kanske det leder till att man är lätt socialt missanpassad?

Jag ber i så fall om ursäkt.
Jag försöker bättra mig, men det kommer alltid något i vägen.
När jag får ett nytt sms tänker jag alltid att
"det är bättre att jag svarar på det sen,
i lugn och ro eftersom personen i fråga förtjänar ett riktigt och äkta svar".
Sen slutar det alltid med att jag har en massa människor som väntar på diverse svar
och stresskarusellen sätter igång och då känner jag att
"det är bättre att jag är lite mer avslappnad innan jag ringer
eftersom personen i fråga förtjänar min fulla uppmärksamhet".
Sen blir klockan natten och ingen förstår varför de får mina svar timtal efter att frågorna har ställts.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nous vous aimons toujours. =)

2007-11-14 @ 16:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0