Rensning pågår

Tänkte ge er en snabb uppdatering om vad som händer i mitt rum.

Garderoben med tröjor och byxor är utrensad.
Likaså är byrån med linnen och underkläder.
Högen med kläder som skall lämnas till Emmaus är enorm.
Den innehåller bland annat ett par bruna manchesterbyxor,
en ljusblå tjocktröja med Schillerskas märke på
och ett rosa linne med en massa små ljusgula och vita blommor på.
Hur tänkte jag när jag sparade det?
Förlåt, fel av mig. Stryk det.
Hur tänkte jag när jag köpte det?

Hur som helst. Någon kanske blir glad för det
och nu börjar på jag på fullaste allvar fundera på om jag är sjuk.
Städa frivilligt?
Phew.
Men sen är väl allt relativt.
Istället för att ge mig på dammsugaren och moppen river jag ut allt ur garderoben...
Bara kjolarna och klänningarna kvar,
men det blir ett senare projekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0