Lägesrapport

Jag har inte diabetes,
inte heller för låga järnvärden, lunginflammation,
hjärtproblem, syfilis, urinvägsinfektion eller klamydia.
För allt detta ger symptom som magkramper? Right.

Nu väntar vi spänt på om jag är gluten- eller laktiosintollerant,
om jag har dålig ämnesomsättning eller om jag har någon vitamin- eller mineralbrist.

Dessutom väntar vi ungefär lika spänt på att sjukvården
skall ringa upp mig så jag får boka in ett återbesök
då jag skall få svar på dessa prov, ta ett nytt urinprov, ha med en massa äckliga prover
och göra en grotteskt äcklig undersökning.
För att ni inte skall vomera över eran dator utelämnar
jag detaljerna kring dessa prover och undersökningen.
Men aj.

(De skulle ha ringt kl 10.10, när tror ni att min telefon kommer ringa? Jag chansar på 11.05)

Efter nästa undersökning är nog det mesta uteslutet
och då skall jag få åka till Sahlgrenska och träffa en IBS-speciallist.

Nu: Eftersom jag skall utesluta laktos i två veckor blir det till att göra en laktosfri potatisgratäng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0