Irritation delux

Spanienuppdateringar på gång.

Jag har fått svar i från både CSN och blueberryspråk i dag.
Negativa svar.

CSN svarar:

"Hej Therese!

För att CSN ska kunna bevilja dig studiemedel för dina studier i Spanien prövar CSN
alltid den senaste beviljningsperiodens studieresultat.

Om du påbörjar och avbryter dina kurser som du tänker läsa i Sverige.
i och med att du gör avbrott på kurserna kommer inte studieresultaten att bli godkända.


Med vänlig hälsning
Lillemor Åkerdahl"

Alltså. Inget studiemedel i Spanien om jag avbryter en kurs i Sverige som jag får studiemedel för.
Det får bli till att klara sig utan studiemedel i Sverige då.
Lätt för mig som jobbar, men kanske lite värre för andra?

Från blueberry fick jag ett långt mail som ni inte orkar läsa, det lovar jag.
Men summan av det hela var att skolan inte låter någon som inte pluggar på skolan
bo i deras lägenheter och att det inte finns någon tillgång till Internet i lägenheterna, what so ever.
Tydligen skulle det bli svårt att lösa också.
Så tipset från språkresearrangören var att jag helt enkelt hyr en annan lägenhet, på plats.
Hon skrev att jag kunde boka skolans boende för några veckor och sen fixa boende där nere.
Men jag vet inte... Det känns som om jag vill ha allt det klart innan jag åker.
Även om det är lätt att fixa.
Så nu blir det till att börja leta lägenheter.

Några tips på vilka sidor man skall leta på?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0