Flyga drake

Just i denna sekund läser jag, och gråter till,
Flyga drake  av Khaled Hosseini.
Jag har hittills kommit fyra kapitel,
men rekommenderar den ändå varmt.

Det är tråkigt att så fina länder som Afghanistan blir helt förstörda av diverse maktpersoner.
Jag skulle verkligen vilja uppleva länderna kring Aralsjön,
men vet inte riktigt om jag vågar.

En vän lärde mig att det finns statistik om att en västerlänning åker till Bagdad,
utan att ha med sig beväpnade vakter, är han sannolikt död inom 24 timmar.
Något säger mig att det är samma sak i Afghanistan.
Får nog vänta ett litet tag med en sådan tripp.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast är det inte lite provocerande att resa dit _med_ beväpnade vakter? Så då kan ju det hetsa folk till att anfalla dig. Hmr, moment22 där med vad man kan göra och inte.

2007-11-12 @ 12:22:49
Postat av: Therese

Anonym: Vilket dilemma du målar upp. Kanske bäst att avvakta och hoppas att situationen förbättras innan man åker dit. Eller så åker man dit på en elefant, bara att välja.

2007-11-12 @ 16:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0