7.43

I morse vaknade jag till världens undergång.
Jag trodde att Gud tillslut hade bestämt sig för att hämnas
på alla jordens ateister och valde ut Tynnered som mål.
Där fanns i alla fall två säkra syndare som han skulle få undansopat.
Jag slängde en sista blick på klockan,
det kändes relevant att veta vilken tid undergången tillslut infann sig på.
7.43.
Efter att ha funderat en stund på i fall krigsrummmen
som brukar finnas längst ner i varje hus skulle tåla Guds vrede
insåg jag att de upprepade smällarna faktiskt inte var blixtar från ovan...

Det var någon skum renoveringsfirma som bestämt sig för att riva alla balkonger i andreas hyreshus.
Klockan 7.43 på morgonen.
Jag gav dem en arg blick genom fönstret och tänkte ut diverse ondskefulla hämndaktioner.
Knäckebrödssmulor i deras sängar? Maskar i spagettipaketen? Knytta ihop deras skosnören?

Tio minuter senare var en halv balkong riven och de ansåg sig vara klara med dagens jobb.
De packade ihop och åkte därifrån.
Jag undrade i mitt stilla sinne om deras egentliga syssla var att väcka så många personer på så kort tid som möjligt och sedan åka därifrån.
För det var precis vad de gjorde.

Tio minuters rivande och hamrande och sen putsväck.
Klockan var 7.53 och jag var klarvaken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0