Idag är ingen vanlig dag

- Vad  har er fru för behåstorlek?
Jag ställde ner portföljen mellan benen.
- Ungefär så här... svarade jag och kupade händerna femton centimeter från bröstet.
- Har ni ingen aning? sa expediten lite torrt. Vad har hon för mått?
-Tja, hon når mig ungefär hit... svarade jag och visade på axeln.

Man kan inte göra annat än att älska Anna Gavaldas novellsamling "Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans". Just detta citat kommer i från sidan 136. Hennes sätt att skriva dialoger får mig at häpna, hon är helt otrolig. Ett säkert boktips är dock "Tillsammans är man mindre ensam". Det är ett tydligt exempel på hur hennes skrivarkonst kan trollbinda en.

Idag ser ut att bli en fin dag. Jag var i skolan klockan åtta, endast för att jag ville se till att min sista gymnasielektion skulle bli med en lärare jag tycker om. Alla böcker är inlämnade och om en vecka går jag inte längre på Schillerska! Härligt just nu, antagligen lite smått ångestladdat i slutet av sommaren.

Sen är det ridlektion, äntligen! Och eftersom vädergudarna verkar vara på bra humör blir det nog snarare promenad än fika med Michael sedan. Dessutom skall jag f¨färskpotatis, sill och gräddfil till middag. Mumma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0