Yes

Jag kom in på mitt förstaval,
Franska förberedande kurs II.
Vad jag blir förberedd för vet jag inte.
Galna fransmän i basker och med en baugett i högsta hugg?

Anyway, nu har jag tackat ja och det är bara att be
till någon högre makt att det inte är på torsdagar.

Känns lite bättre att veta i alla fall p åett ungefär vad jag ska göra till hösten.
Läsa franska på halvfart (20 timmar inkl. hemuppgifter?),
jobba tre helger i månaden + varannan torsdag..  (51 timmar i månaden)
Det betyder att jag kommer vara "sysselsatt" ungefär 32,75 timmar i veckan.
Vilket är lite mindre än heltid och det är jag allt värd efter årets prövning.

Kursen betyder ett steg närmare att äga franska språket
och ett steg närmare att bli tolk.
Det är de små stegen som räknas, okej?

5 dagar kvar.


Kommentarer
Postat av: eknander

FRANSKA FORTSÄTTNINGSKURS ÄR DU GALEN??! shit jag hade dött.. hur är det med halsen btw? puss

2007-07-23 @ 00:10:56
URL: http://eknander.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0