Vardagskomik

Tänkte berätta en liten episod hämtad direkt ifrån mitt vardagsliv.
Förvänta er inga storverk eller maffiga specialeffekter.

Berättelsen kan börja:
Therese Annika Lindblom (kommer i fortsättningen tituleras med jag, mig eller eventuellt Therese)
stod inne på toaletten och sköljde fridfullt och oskyldigt munnen med flourskölj.
Då man har munnen full med svidande vätska är det svårt att kommunicera med omvärlden.
Med detta i baktanken valde jag därför att svara på min systers frågor
- Kan du inte stanna här tills jag är klar?
först genom frenetiskt skakade på huvudet.
- Varför inte?
Och sedan genom att bokstavera svaret med teceknspråk.
- M A R C U S
Varpå min syster utbrister följande:
- Men Therese! Jag förstår inte teckniska... Öhm.. TECKENSPRÅK!
Detta resluterade i att min mönskölj på någon mystiskt vis placerade sig över halva badrummet.

Utöver detta har det inte hänt så mycket.
Min vännerbox har anlänt (WEEEI), Andreas har fått sin present
och jag har jobbat en massa.

Slut.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Vad då Marcus? Jag fattar nog inte. =P

2007-07-09 @ 00:44:17
URL: http://www.tolkat.blogspot.com
Postat av: små lätta moln

haha =)

2007-07-09 @ 00:48:29
URL: http://smalattamoln.blogg.se
Postat av: Marcus

Vänta nu... Försökte DU signalera till din syster att du inte kunde stanna? Och varför skulle du stanna? Det här är klurigt. Jag har bara förstått att det var något om mig. Gud, vad allt ska vara förvirrande ibland. Kä- kä- kä- kära nån då. Som Nasse hade sagt. Nalle Puhs vän alltså, inte någon högerextremist. =P

2007-07-09 @ 02:10:12
URL: http://www.tolkat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0