Sommarstugetabletter

Det var halsfluss, som misstänkt.
Läkaren var förvirrad och konstaterade efter lite samspråk
med läkare nummer två att kåvepenin antagligen har slutat att verka på mig.
"Eftersom hon har haft halsfluss så många gånger."
Det troliga är alltså att halsflussbakterierna inte dog riktigt förra gången,
men att penicillinet jag åt när jag hade urinvägsinfektion förhindrade dem från att föröka sig.
Med ett recept på världens starkaste tabletter gick jag lite mer nöjd därifrån.
Dessa djävulens påhitt (öhm, kanske mer Guds påhitt?) 
skall jag äta tre (TRE!) gånger om dagen i tio (TIO!) dagar.
De är stora som mindre sommarhus och min mage kommer antagligen inte uppskatta
uppbyggandet av trettio nya sommarhus i den.

Middagen med mor resulterade i en ny kjol, två piercingar och två t-shits.
Mamma sponsrade mig med kjolen och en t-shirt.
Trevligt, trevligt.
Vi avnjöt en trevlig middag, utan några bomber som ramlade ner i Thereses huvud, på en grekisk taverna.

- "Jag HOPPAS att kjolen var svart, för det behövde du ju faktiskt en."
- "Mjo, eller jaa... Nästan.. Den var mörk jeansfärg. Men jag fick den ju gratis.."
- "Och då tyckte du självklart att du behövde den? Och två nya linnen?"
- "Japp."

Jag tror att min pojkvän börjar känna mig nu.

Dagens lärdom: När man betalar med kort på resturanger
kan man lägga till dricksen lite käckt när man skriver under.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0